Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny w obecnych czasach jest marketing, który odbywa się w internecie. Niezależnie od tego, w jakiej dokładnie branży się działa, social media są bardzo ważne i pomagają nawiązać kontakt z wieloma odbiorcami. Warto przeprowadzić audyt social media, aby sprawdzić, czy wszystko odbywa się zgodnie z określonymi celami.

Co się dzieje w social mediach?

Audyt social media to proces, którego zadaniem jest sprawdzenie wszystkich kont społecznościowych pod kątem treści i grafik, jakie można tam znaleźć. Chodzi nie tylko o publikowane posty, ale także komentarze, czy też prowadzoną kampanię. Audyt pomaga uzyskać odpowiedź na pytanie, czy wszystko realizowane jest zgodnie z zamierzonymi celami. Wbrew pozorom, takie działania nie są wcale tak łatwe do poprowadzenia.

Na czym polega audyt social media?

Proces ten można tak naprawdę rozpisać na kilka podstawowych kroków:

  1. Określenie celu działania
  2. Stworzenie listy wszystkich profili, jakie aktualnie prowadzone są w social mediach
  3. Sprawdzenie brandingu pod względem spójności
  4. Określenie najbardziej znaczących wskaźników w social mediach
  5. Identyfikacja najbardziej znaczących treści
  6. Analiza sentymentu
  7. ROI, czyli określenie zwrotu z inwestycji
  8. Wskaźnik Presence Score

Audyt dopasowany do indywidualnych potrzeb

Prawdą jest jednak to, że kontrola działań w social mediach powinna zostać dopasowana do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Chodzi bowiem m.in. o to, że każda firma musi trafić do innego grona odbiorców. Należy ustalić dane demograficzne odbiorców, aby mieć pewność jak powinny zostać sprecyzowane wiadomości, jakie będą do nich trafiać.

Stąd też wniosek, że  samodzielny audyt social media może się nie udać. W szczególności, jeżeli ktoś nie ma świadomości co do tego, jakie narzędzia powinny być do tego użyte. Lepiej zdać się na specjalistów, którzy doskonale wiedzą jak przeprowadzić kontrole poszczególnych profili, jakie można znaleźć nie tylko na Facebook’u, ale i w innych miejscach.