Praca w biurze, wbrew pozorom, może być bardzo męcząca. Ciągłe przyjmowanie pozycji siedzącej, a do tego światło monitora sprawiają, że męczy się nie tylko ciało, ale i umysł. Dlatego konieczne jest zapewnienie optymalnych warunków pracy, tak aby wszystkie obowiązki mogły być wykonywane w pełni efektywnie. Jaki powinien być odpowiedni monitor do biura? Podpowiadamy.

Cechy dobrego monitora do biura

Wybierając monitor do biura, koniecznie należy zwrócić uwagę na przekątną ekranu, która powinna wynosić około 23-24 cali. Dzięki temu możliwa jest efektywna praca. Niewiele osób wie, że wybór matowej matrycy również wpływa na czytelność obrazu. Dobrze jest, jeśli posiada regulację wysokości ekranu i kąta nachylenia, tak aby pracownik mógł dopasować monitor do swoich wymagań. Świetnie może sprawdzić się monitor z ochroną oczu, który pozwala na zredukowanie męczącego niebieskiego światła, migotania obrazu, dzięki temu praca może być naprawdę komfortowa. Idealnym wyborem może okazać się także monitor z uchwytami, który może być zamontowany na ścianie. Pozwoli to na zaoszczędzenie miejsca na biurku.

Co jeszcze może pomóc zapewnić optymalne warunki pracy?

Aby zapewnić optymalne warunki pracy, konieczne jest dobre i szerokie biurko najlepiej z regulacją wysokości, które pozwala na pracę na siedząco i stojąco. Oczywiście ważne jest także dobre krzesło biurowe, które pozwoli na przyjęcie odpowiedniej pozycji, która nie będzie miała destrukcyjnego wpływu na postawę i zdrowie kręgosłupa.