Według różnych źródeł, turystyka biznesowa jest jedną z niewielu gałęzi turystyki, które niewiele ucierpiały w wyniku pandemii Covid-19. Czym jednak jest turystyka biznesowa i czym różni się od innych sektorów?

Co to jest turystyka biznesowa?

turystyka biznesowa

Turystyka biznesowa to jedna z gałęzi turystyki. Jak wskazuje jej nazwa, oferta skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców. Według samej definicji, biznesowa gałęź turystyki obejmuje wszystkie czynności związane z przejazdem oraz pobytem uczestników na spotkania realizowane poza siedzibą danej firmy – dotyczy więc aktywności zawodowej.

Jak wskazują badania, tego rodzaju wyjazdu stają się coraz ważniejszą częścią gospodarki nie tylko wielu państw, ale również sporej ilości miast.

Turystyka biznesowa – co obejmuje?

Cały sektor turystyki biznesowej można podzielić na kilka mniejszych segmentów. Przede wszystkim są to wszelkiego rodzaju spotkania grupowe jak seminaria oraz konferencje. Oprócz tego wyróżniamy również wystawy oraz targi, które są organizowane już w zasadzie w każdej branży.

Turystyka biznesowa Meetingart to jednak znacznie więcej. To również wszelkiego rodzaju wyjazdy związane z charakterem mniej oficjalnym – na przykład szkolenia oraz kursy, a nawet spotkania integracyjne. Możliwość organizacji takich spotkań oferuje coraz większa liczba hoteli w całym kraju, które dostrzegają w tym dobry interes. Firmy świadome ogromnej konkurencji na rynku pracy, coraz mocniej zabiegają o to, by pracownicy dobrze czuli się w strukturach organizacji.