Wybierając papier do biura zwykle zależy nam na kompromisie między wysoką jakością a przystępną ceną. W tym artykule zebraliśmy podstawowe kwestie, które należy znać, by wybrać dobry, a zarazem ekonomiczny papier biurowy.

Rodzaj zależy od zastosowania

Podstawową kwestią, na jaką należy zwrócić uwagę jest gramatura papieru biurowego. To przede wszystkim od niej, czyli inaczej od twardości, zależy zastosowanie papieru. Warto pamiętać, że te najwyższe gramatury nie są obsługiwane przez wszystkie drukarki.

Do typowych zastosowań biurowych wykorzystuje się zwykle papier o gramaturze 80 gr/m2, który występuje w trzech jakościach: A, B i C. Każda ryza papieru jest zwykle opisana i gramaturą i jednym z tych typów jakości, przy czym typ B często jest opisywany jako uniwersalny.

Ponadto do zadań bardziej reprezentacyjnych często stosuje się następujące gramatury (te występują już głównie w jakości A):

  • 90-160 gr/m2 na kolorowe ulotki i inne materiały reklamowe
  • 170-350gr/m2 do materiałów reprezentacyjnych np. na
    broszury, wizytówki, zaproszenia.

Który papier wybrać?

Do typowych zastosowań biurowych wykorzystuje się gramaturę 80gr/m2, jednak warto wybierać papier biurowy jakości przynajmniej B, czyli uniwersalny. Choć może nie będzie to miało istotnego wpływu na jakość wydruków, to lepiej unikać jakości C, która niekorzystnie wpływa na żywotność drukarek.

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej, dbając o naszą planetę dla przyszłych pokoleń warto też wybierać ryzy papieru oznaczone certyfikatami ekologicznymi